سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بورس تا چه زمان سود ده است؟


اگر روند بورس را در یک دهه گذشته مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که این بازار در یک دهه گذشته سودهای بیش از ده برابری را برای کاربران خود رقم زده است.

کالج کارگزاری بانک سامان

 اگر دقیق تر  این مساله را بررسی کنیم در همین یک دهه گذشته بازار بورس حتی برای یکی دو سال به صورت کامل نزولی بوده و سود آنچنان زیادی نداشته است .

 

کالج گارگزاری بانک سامان

دقیقا مانند همین رویه ای که در حال حاضر شاهد آن هستیم و بازار بورس هنوز هم بعد از طی شدن محدوده زمانی 2 ساله به شرایط صعودی قبل برنگشته است.

کالج گارگزاری بانک سامان

  

به منظور بررسی این موضوع (سود دهی در بورس) باید همیشه به نکات زیر توجه نماییم:

1- باید به این نکته مهم توجه نماییم که=میزان سود دهی بازار بورس در بازه های زمانی طولانی مدت حتی از بازار هایی مانند بازار سکه و دلار نیز به مراتب بیشتر بوده و کاربران در این بازار به سودهای چشمگیری دست پیدا کرده اند.

سود دهی در بورس کالا

2-بازار بورس برای بازه های زمانی کوتاه مدت یعنی بازه های زمانی یک ساله و دوساله روند نزولی داشته است پس بنابراین می توان گفت که این روند در کوتاه مدت اتفاقی طبیعی است.

سود دهی در بورس کالا

3- همچنین باید این موضوع را مد نظر داشت که برسی بازدهی سود ده بودن و سود ده نبودن بازار بورس بیشتر به صورت کلی و میانگین در نظر گرفته می شود، بدین معنا که که این امکان وجود داره تا در یک بازه زمانی که بازار بورس روند صعودی دارد برخی از کاربران با افت ارزش سرمایه خود روبرو شده و اصطلاحا سبد سهام زیان ده داشته اند.

کالج گارگزاری بانک سامان

البته بایستی که به این موضوع نیز توجه نمود که این احتمال وجود دارد که زمانی که بازار بورس روند نزولی به خود می گیرد ممکن برخی از سرمایه گذاران به دلیل تجربه و علم بالایی که دارند وارد سهامی شوند که روند صعودی داشته است و با روشی به نام نوسان گیری در چنین بازاری نیز به سود قابل توجهی دست پیدا کنند.

با دانستن نکات ذکر شده  ، می توان متوجه شد ، که بازار بورس تا چه زمان سود ده می باشد. 

لطفا اگر نظری دارید و یا سوالی دارید برای بنده کامنت بزارید.

 

https://college.samanbourse.ir/course-category/sharter"